Sähköiset asiointipalvelut Etelä-Pohjanmaan alueella

Sähköisten palveluiden kautta tapahtuva asiointi sosiaali- tai terveydenhuollon ammattilaisen kanssa on ajasta ja paikasta riippumatonta ja tiedot tallentuvat sähköisesti. Sähköisten asiointipalveluiden käyttäminen edellyttää tunnistautumista henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.


Tunnistauduttuasi kirjaudut OmaHyvikseen, mikä on tietoturvallinen ympäristö ylläpitää omia terveystietoja, täyttää sähköisiä lomakkeita tai käyttää turvallista viestinvälitystä asioidessa sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten kanssa.


Kun kirjaudut ensimmäistä kertaa OmaHyvikseen pankkitunnuksillasi, Sinua pyydetään täydentämään omia tietojasi, kuten puhelinnumero ja hyväksymään sähköisen asioinnin sopimus sivun alareunassa olevasta hyväksy–painikkeesta.


Puhelinnumero on pakollinen tieto, sillä saat tekstiviesti-ilmoituksen (eli herätteen) OmaHyvikseen saapuneesta uudesta viestistä tai sinulle täytettäväksi lähetetystä sähköisestä lomakkeesta.


Puhelinnumeron lisäksi voit saada muistutuksen myös sähköpostiin, jos täydennät sen omiin tietoihisi. Sähköpostilla tai tekstiviestillä ei lähetetä potilastietoja. Pääset kirjatumaan palveluun etusivun linkeistä. 

Mitä sähköisen asioinnin kautta voit tehdä?

Sähköiset asiointipalvelut, OmaHyvis, on Etelä-Pohjanmaan alueen kuntalaisille tarkoitettu väylä sosiaali- ja terveydenhuollon sähköisiin palveluihin. Sähköisiä palveluja asiakkailleen tarjoavat alueen terveyskeskukset ja kunnalliset sosiaalihuollon palvelut (pl Seinäjoen terveyskeskus ja Seinäjoen sosiaalipalvelut) sekä Seinäjoen keskussairaala. 


OmaHyviksen kautta voit varata perusterveydenhuollon ja työterveyshuollon laboratorioaikoja sekä voit täyttää ja lähettää Hyviksessä olevia yhteydenottolomakkeita ja hoitoosi liittyviä lomakkeita ammattilaisille. Voit myös sopia ammattilaisen kanssa turvallisen viestinvälityksen käyttämisestä hoito- tai asiakassuhteen aikana.


Hyvis_260x100px

Hyvis-terveydenhuollon sähköinen asiointi


JIK ky:ssä käytössä olevat HYVIS-ominaisuudet

(17.1.2018  tilanne)


Kaikille asiakkaille:

Potilastietojen korjaaminen ja tarkastaminen.


Yhteydenotto potilasasiamieheen


Laboratorio: Sähköinen ajanvaraus.


Erikseen potilaan kanssa sovitaan:

Marevan potilaat: Turvallinen viestinvälitys.

Diabetes- potilaat: Turvallinen viestinvälitys.

Reumapotilaat: Turvallinen viestinvälitys.

Äitiyshuolto: Turvallinen viestinvälitys, esitietolomake.

Lastenneuvola: turvallinen viestinvälitys

Kouluterveydenhuolto: turvallinen viestinvälitys

Opiskelijaterveydenhuolto: turvallinen viestinvälitys

Suunterveydenhuolto: Esitietolomake, tekstiviestimuistutus

Omaishoito: Omaishoitajan terveyskysely

Hyvinvointi 75: terveyskysely

Fysioterapia: turvallinen viestinvälitys


Asiakas voi lähettää yhteydenottopyynnön moniin eri palveluihin.


Poutapilvi web design - P4 - julkaisujärjestelmä