Ajankohtaista lääkärinvastaanotoilla

17.4.2018 11.16

Vastaanottopalvelujen asiakasraati hakee lisää jäseniä

Vastaanottopalvelujen asiakasraati on aloittanut toimintansa syksyllä 2017 ja ehtinyt kokoontua nyt neljä kertaa. Raadin jäsenistöä täydennetään nyt yhdellä Ilmajoen jäsenellä ja yhdellä Jurvan jäsenellä. Lisätietoa ja linkin ilmoittautumiseen löydät täältä.


Palaa otsikoihin



Lääkärin- ja hoitajanvastaanotot

Asiakkaat tulevat vastaanotoille ajanvarauksen kautta. Ajanvarausta hoitava terveydenhuollon ammattihenkilö arvioi asiakkaan hoidon tarpeen ja varaa asiakkaalle ajan joko lääkärille tai päivystävälle sairaanhoitajalle. Ajanvarauksessa annetaan myös neuvoja ja hoito-ohjeita, mikäli vastaanottokäynti ei ole tarpeellinen. 

 

Aikaa varattaessa asiakkaita pyydetään kertomaan vastaanottokäynnin syy, jotta vastaanotolle voidaan varata riittävä aika. Vastaanottokäynnille pyydetään ottamaan mukaan kaikki käytössä olevat lääkereseptit ja hoidon seurantaan liittyvät paperit (esim. verenpaineen seurantakortti). 

 

Lääkärinvastaanottojen ajanvarauksen kautta varataan vastaanottoajat pääsääntöisesti myös ns. asiantuntijasairaanhoitajille (astmahoitaja, sydänhoitaja, reumahoitaja) -tai fysioterapeutille sekä päivystävälle sairaanhoitajalle.


Terveyskeskuslääkärin vastaanotolla tutkitaan ja hoidetaan sekä äkillisesti sairastuneita että pitkäaikaissairaita potilaita. Tarvittaessa lääkäri kirjoittaa lausuntoja ja todistuksia.

 

Lääkärien vastaanotto toimii sekä päivystys- että ajanvaraus-vastaanottona.

 

Jos et pääse varaamallesi vastaanotolle, muistathan perua vastaanottoaikasi! Peruuttamattomasta lääkärinvastaanottoajasta peritään sakkomaksu. 


Muualla Jikky.fi-sivustolla


Muualla verkossa


Poutapilvi web design - P4 - julkaisujärjestelmä